Followers

Sunday, March 7, 2010

dan akhirnya.....

salam. ini bukan tajuk lagu yuna, dan sebenarnya.....tapi tajuk ni lebih berkaitan dengan arnab ku....isyk...isyk...

dan akhirnya rabbitku, sakura pergi jugak ikut aoi berjumpa dengan Tuan dia yg sebenar.....pemilik kepada semua nyawa2 di atas muka bumi nie...

nie la gambar sakura, baka jersey wooley. bli sakura pun nak wat teman sora slpas kematian aoi. tapi skang nie sakura pon tinggalkan sora sekor2, saya pulak yg kena teman sora...main2 dengan dia....

ari tue masa blk langkawi sakura masih sihat walafiat lagi, tinggalkn dia jap satu hari cz blk sp. mlm besoknya house mate ckp rabbit2 tue mengamuk.... terbalikkn bekas air n hay pon berterabur. merajuk kot cz xbawak blk diorang skali.

sampai je umah kt arau tgk keadaan sakura da terok, kena cirit birit. sy cpt2 la basuh sangkar n bersihkn sakura yg kotor ngan cirit dia. sy mmg berharap sgt spy sakura dpt tahan besok pagi, blh bawa p jmpa vet...alih2 masa bangun smayang subuh sakura terkujur kaku.... pergi buat selama2nya....huu2
nie je gambo kenang-kenangan bersama dengan sakura. punca utama kematian dia adlh disebabkn faktor usia. memang rabbit yg umur dua bulan ke bawah berisiko tinggi utk mati disbbkn cirit birit dan penyakit2 lain.

pada usia bawah dua bulan, rabbit2 nie kena minum susu ibu dia lg walaupon dia da blh mkn hay n pallet. sistem penghadaman pun xbrapa sempurna lagi n sebab tue la senang kena cirit birit. jadi peringatan utk diri sy sendiri n kpd smua pminat arnab, belilah rabbit yg usia dua bulan ke atas. jgnlh tpedaya dengan taktik kotor pnjual arnab yg hanya nak cari keuntungan semata2 tanpa menghiraukn hak2 yg ada pd rabbit (setiap makhluk ada hak masing).
dan akhirnya....sora tetap kese'ekor'an jugak......maaf sora...

5 comments:

~ h a n i m h u s i n ~ said...

kesian sora,,meh bg kat anem..

t anem teman,,heee

betta sp said...

Anem xblh ckp mcm tue, patutnya anem kena ckp " kesian sora, meh anem blikan sekor lg rabbit utk teman sora"...baru btul. he3..

dianaharif said...

ha!! apela tuan rabbit nie buat smpai dua2 ekor rabbit tue mati...?! ho2;)

sakura...hu2... xsempat nak cubit2 n gigit2 dh...!! or at least nak makan satay daging sakura.. (^o^)v

betta sp said...

takdir Allah tak ada siapa dapat menghalang taw....ada ke tuan dia nk arnab dia mati?

sakura said...

aikk...rabbit name SAKURA??haha comey2..=P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...